loading

تاریخچه گروه صنعتی صفا

گروه صنعتی صفا به مجموعه شركتها و كارخانجات معظمی اشاره دارد كه شروع بنیانگذاری آن در سال 1337 و توسط آقاي محمد رستمی صفا بوده که با تجربه و مدیریت 67 ساله ایشان، به بزرگترین گروه صنعتی خاورمیانه تبدیل شد.

اولین شرکت صنعتی و تولیدی، شرکت استاد بود که در سال 1355 با هدف ساخت صنایع فلزی، ادوات کشاورزی و ماشین آلات صنعتی فعالیت خود را آغاز و از سال 1357 ساخت سازه های فولادی را هدف اول خود قرار داد و در این راه خدمات بسیار ارزشمندی را به صنایع کشور تقدیم نمود.

در سال 1361 با سرمایه گذاری در گروه صنعتی آمل، فعالیت در صنعت لوله و پروفیل آغاز شد.

در سال 1364 سرمایه گذاری دیگری در بخشی از سهام کارخانجات نورد و پروفیل ساوه نمود که در آن زمان این کارخانه با ظرفیت تولید 20،000 هزار تن در سال و 80 نفر پرسنل، یک مجموعه بسیار کوچکی از صنعت پروفیل سازی کشور بود. در حال حاضر کارخانجات نورد و پروفیل ساوه با ظرفیت 2 میلیون تن و اشتغالزایی 1200 نفر بزرگترین کارخانه لوله های نفت و گاز از سایز 8 میلیمتر الی 610 میلیمتر در ایران و خاورمیانه میباشد.

در جهت تکمیل رنج لوله های نفت و گاز و توسعه از نفت و گاز شهری به خطوط نفت و گاز بین شهری کارخانجات نورد و لوله صفا در سال 1370 در دست بررسی و در سال 1378 طرح ایجاد کارخانه با ظرفیت یک میلیون و ششصد هزار تن لوله های 8 اینچ الی 120 اینچ شروع گردید که در حال حاضر لوله های نفت و گاز بین شهریی را تولید و کشور را بی نیاز از واردات این نوع لوله ها نموده است.

در سال 1381 شرکت سازه های فلزی و ماشین آلات صنعتی صفا با هدف ساخت انواع سازه های فولادی، ماشین آلات و دستگاه های صنعتی، جرثقیل های سقفی و دروازه ای، دکل های مخابراتی و رادیو تلویزیونی، ساخت ماشین آلات تولیدی نورد لوله و پروفیل و ادوات کشاورزی تاسیس گردید.

در سال 1383، کارخانه نورد و لوله صفا طوس در راستای انجام پروژه لوله های انتقال آب سد دوستی و جهت پوشش هزینه های حمل لوله تا استان خراسان، در مشهد احداث و مورد بهره برداری قرارگرفت.

در بهمن ماه سال 1387 شرکت صنعت پلیمر اهواز با هدف تولید کامپاندهای پلی الفینی که مواد اولیه پوشش لوله های فولادی است، جهت تامین نیاز کارخانجات لوله سازی گروه صنعتی صفا تاسیس و با ظرفیت 2500 تن در سال به بهره برداری رسید.

در سال 1388 گروه صنعتی صفا قدم در صنعت جدیدی گذاشت و با راه اندازی شرکتی با نام قلم خودکار صفا راه خود را به دنیای نوشت افزارها باز کرد. این شرکت با بهره گیری از مدرنترین ماشین آلات و مجرب ترین پرسنل و آزمایشگاه کنترل کیفی سالیانه بیش از 120 میلیون عدد خودکار تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند.